Czujesz się notorycznie zmęczona, a na Twoim ciele pojawiają się rozmaite defekty? Chcesz zmienić swój tryb życia na zdrowszy, ale nie wiesz jakie zmiany wprowadzić? Koniecznie zaznajom się z dziesięcioma wskazówkami, które umożliwią Ci prowadzenie zdrowego stylu życia. Powodzenia!

Zacznij od odżywiania.
Dieta – słowo klucz dla wielu chorób i dolegliwości. Wszak, odżywianie ma ogromny wpływ na kondycję psychiczną i fizyczną. Powinniśmy jeść zdrowo i pełnowartościowo. Porcje powinny być mniejsze, ale konsumpcja powinna zachodzić częściej (nawet do 7 razy na dobę).

Bądź aktywna/y.

Aktywność fizyczna to niezwykle ważny element zdrowego trybu życia. Zadbaj o to, by każdego dnia realizować kilkudziesięciominutowy trening o średniej intensywności. Forma ćwiczeń powinna mieć charakter ogólnorozwojowy (angażować wiele grup mięśniowych jednocześnie).

Nie zapominaj o relaksie.

Eliminowanie stresu to niezwykle ważny proces. Można to robić poprzez procesy relaksacyjne. Dla jednych będzie to joga i medytacje, dla innych dobry film lub książka. Forma relaksu nie ma większego znaczenia. Kluczowe jest to, aby przynosiła zamierzone efekty – tudzież pozwalała odpocząć od natłoku codzienności.

Zadbaj o sen.

To, jak śpimy ma ogromny wpływ na to jak funkcjonujemy w ciągu dnia. Musisz zadbać o to, by sen był odpowiednio długi (minimum 6 godzin dziennie). Pamiętaj także o tym, że regularny rytm dobowy sprzyja wydajniejszej pracy całego organizmu. Wygodna poduszka i materac będzie niewątpliwie sporym atutem.

Suplementacja.

Stosowanie suplementów diety to powszechnie zjawisko, które zalecane jest przez dietetyków, lekarzy i ekspertów zdrowia. Wszak, są one niezbędne do podniesienia efektywności i wydajności narządów wewnętrznych. Suplementy stosuj w ramach potrzeb (jako uzupełnienie pełnowartościowej diety).

Regularne badania.
Bardzo często zapominamy o tym, by po prostu się badać. Wręcz, unikamy wizyt u lekarza. To ogromny błąd, który bardzo często skutkuje tym, iż nasze dolegliwości są po prostu wykrywane zbyt późno. Dlatego też, elementem zdrowego trybu życia powinny być regularne badania, krwi, kału oraz moczu. Co więcej, Panie powinny regularnie badać piersi i macicę, a Panowie sutki oraz prostatę.

Rytm dobowy.
Brak regularności dla naszego organizmu oznacza jedno: ciało nie wie czego się spodziewać i musi być gotowe na wszystko. To, rzecz jasna, skutkuje ograniczeniem jego efektywności. Dla przykładu: nieregularne odżywianie skutkuje tym, że organizm odkłada materiał zapasowy pod postacią tkanki tłuszczowej, aby zawsze mieć źródło zapasowej energii. Kiedy zaczniesz regularnie jeść – będzie zużywać wszystko na bieżąco.

Stosowanie kosmetyków.
Aby kondycja naszego organizmu była na najwyższym poziomie, musimy nie tylko odżywiać ciało od wewnątrz. Zadbać trzeba o odpowiednią suplementację także od wewnątrz. Kosmetyki do pielęgnacji twarzy, balsamy do ciała, kremy ujędrniające i nawilżające, a także maseczki czy oleje do włosów. Wszystko to po to, aby kondycja naszej skóry, paznokci i organizmu była na najwyższym poziomie.

Eliminacja stresu.
Aby Twoje życie było znacznie spokojniejsze, musisz zadbać o to, aby już w zarodku eliminować czynniki stresogenne. Tutaj nie ma jednej recepty. Musisz dostosować się do panujących warunków i kontrolować poziom stresu. Jeśli jest to konieczne – skorzystaj z pomocy specjalisty, tj. psychologa/psychiatry.

Rozwój intelektualny.
Wielu ekspertów jest naturalnie przekonanych, że… powiedzenie w zdrowym ciele, zdrowy duch można by odwrócić, tj.: w zdrowym duchu, zdrowe ciało. Jest w tym mnóstwo prawdy. Jak się okazuje, wpływ na kondycję ciała ma również nasza nauka. Dowiedziono, że osoby, które regularnie się uczą są lepiej przygotowane mentalnie. Dzieje się tak, ponieważ mózg pracuje na wyższych obrotach.

Mamy nadzieję, że dzięki powyższym wskazówkom – poczujesz się lepiej, zarówno fizycznie, jak i psychicznie. Pamiętaj, że zmiany prowadzane muszą być stopniowo.